/ Συναντήσεις / «Το αγόρι με τη βαλίτσα» με την υπογραφή του Η.Καρελλά από 1/10 στο θέατρο Κάππα

«Το αγόρι με τη βαλίτσα» με την υπογραφή του Η.Καρελλά από 1/10 στο θέατρο Κάππα

mara on July 21, 2017 - 08:17 in Συναντήσεις
5 (100%) 2 votes

«Το αγόρι με τη βαλίτσα», έργο του δημοφιλέστερου συγγραφέα για παιδιά κι εφήβους στη Μεγάλη Βρετανία Μάικ Κένι, ανεβάζει από 1η Οκτωβρίου 2017 ο γνωστός σκιοπαίκτης και σκηνοθέτης Ηλίας Καρελλάς στο θέατρο Κάππα. To Συναπάντημα ως χορηγός επικοινωνίας της παράστασης  βρέθηκε στις πρόβες και μίλησε με τον Ηλία Καρελλά για το νέο του καλλιτεχνικό… στοίχημα.

karellas_01

Συναπάντημα: Σε περιόδους πολλαπλής κρίσης το θέατρο-ειδικά το παιδικό- έχει μια ακόμα πιο δύσκολη και ιερή αποστολή: Να «εκπαιδεύσει» αθώες ψυχές. Φαντάζομαι αυτός ήταν και ο βασικός λόγος της επιλογής του συγκεκριμένου έργου, που μιλά για το προσφυγικό ζήτημα. Μιλήστε μας για το μήνυμα που θέλει να περάσει ο συγγραφέας του έργου.

Η. Καρελλάς: «Το αγόρι με τη βαλίτσα» είναι ένα πραγματικά υπέροχο και ευφυές κείμενο. Το κύριο θέμα που θίγει το έργο είναι άκρως επίκαιρο αλλά και διαχρονικό για εμάς τους Έλληνες. Το προσφυγικό, η αναγκαστική μετανάστευση, η φτώχεια, ο πόλεμος, ο ξεριζωμός είναι ένα βασικό κομμάτι της ιστορίας μας. Ιστορίες των παππούδων μας ή ακόμα και των γονιών μας που αναγκάστηκαν να φύγουν. Κάθε τόπος, κάθε άνθρωπος και μια ιστορία , η δική του ιστορία. Ο καθένας μας θα μπορούσε να είναι στη θέση του μικρού Ναζ. Το έργο του Κένι είναι ο καλύτερος τρόπος για να τα πει κανείς όλα αυτά γενικά και ειδικά στα παιδιά. Στην παράσταση που θα δούμε από 1η Οκτωβρίου 2017 στην παιδική σκηνή του θεάτρου Κάππα οι συνεργάτες μου κι εγώ θέλουμε να  δημιουργήσουμε μια παράσταση – πρόταση, αναδεικνύοντας το σπουδαίο αυτό κείμενο του Μάικ Κένι. Η χορογράφος Αντιγόνη Γύρα κινεί τους ήρωες του έργου σε έναν κόσμο που ακροβατεί μεταξύ πραγματικότητας και παραμυθιού. Το έργο  είναι μια περιπέτεια σαν του «Σεβάχ του Θαλασσινού» με πολλούς ηθοποιούς, σκιές και ζωντανή μουσική το οποίο έρχεται να φωτίσει με την ερμηνεία του στον πρωταγωνιστικό ρόλο του Ναζ ο ταλαντούχος Δημήτρης Μακαλιάςkarellas_04

Συναπάντημα: Τη διασκευή υπογράφει η κυρία Ξένια Καλογεροπούλου.  Ποια «πνοή» έχει δώσει με τον τρόπο που προσέγγισε η ίδια το έργο; Τι σας συγκινεί σε αυτή τη συνεργασία και τι σας εκπλήσσει ευχάριστα;

Η. Καρελλάς: Είμαι πολύ χαρούμενος που η κυρία Ξένια Καλογεροπούλου μου εμπιστεύτηκε τη μετάφραση του έργου του Μάικ Κένι. Στην παράσταση που θα δούμε στην παιδική σκηνή του θεάτρου Κάππα δανείζομαι κομμάτια του κειμένου από την υπέροχη διασκευή της κυρίας Καλογεροπούλου στο «Αγόρι με τη Βαλίτσα» του Μάικ Κένι, μια προσέγγιση  που κάνει το αρχικό κείμενο ακόμη πιο επίκαιρο στην Ελλάδα του 2017. Μια διασκευή που πρόσφατα κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πατάκη και αποτελεί ένα υπέροχο ανάγνωσμα για παιδιά και νέους. Θα ήταν παράλειψη να μην δηλώσω τον θαυμασμό και τη συγκίνησή μου για τον καθοριστικό ρόλο που έπαιξε η κυρία Καλογεροπούλου στο παιδικό θέατρο στην Ελλάδα, με τις αναμνήσεις ακόμα ζωντανές από το πρώτο ανέβασμα του θρυλικού «Μορμόλη» που παρακολούθησα ως παιδί στο θέατρο «Πόρτα».

Συναπάντημα: Στις παραστάσεις σας σπουδαίο ρόλο παίζει η μουσική. Έχετε συνεργαστεί με πολλούς μουσικούς και τραγουδιστές και δεν είναι η πρώτη συνεργασία σας με την Αρετή Κετιμέ. Ποιο είναι το κριτήριό σας, όταν επιλέγετε συνεργάτες;

Η. Καρελλάς: Η αλήθεια είναι ότι στις παραστάσεις μου εκτός από το θέατρο σκιών, σημαντικό ρόλο παίζει η μουσική. Εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει και η μουσική στη ζωή μου. Έχω συνεργαστεί κατά καιρούς με πολλούς μουσικούς και τραγουδιστές, όπως ο Χρήστος Θηβαίος, ο Πάνος Μουζουράκης, τα Ημισκούμπρια, οι Burger Project και άλλοι, ενώ παράλληλα έχω συμμετάσχει σε παραγωγές με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Καμεράτα κλπ. Μου αρέσουν οι ετερόκλητοι συνδυασμοί συντελεστών στη σκηνή. Ένας από τους πιο τολμηρούς τέτοιους συνδυασμούς επί σκηνής πέρυσι το χειμώνα αυστηρά για ενήλικο κοινό ήταν η συνεργασία μου με τους μοναδικούς String Demons και τη λαϊκή τραγουδίστρια Κατερίνα Στανίση.  Το κριτήριο επιλογής μου είναι κατά κύριο λόγο το τι δένει σκηνοθετικά και μουσικά με το εκάστοτε έργο και φυσικά τι θα μου άρεσε εμένα να ακούσω και να δώσω μέσω μιας παράστασης στα αυτιά μικρών αλλά και μεγάλων θεατών. Η φετινή συνεργασία μου με την Αρετή Κετιμέ θεωρώ ότι είναι η ωριμότερη όλων. karellas_03Με την Αρετή συναντήθηκα πρώτη φορά στις παραστάσεις μου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και έκτοτε συνεργαστήκαμε άλλες δύο φορές. Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη μουσικό και τραγουδίστρια με ιδιαίτερο προσωπικό ύφος, που ακροβατεί μεταξύ της παράδοσής μας και του σήμερα με μεγάλη επιτυχία.

Συναπάντημα: Αν έπρεπε να διαλέξετε μία συγκεκριμένη φράση του έργου, που θεωρείτε ότι συνοψίζει με τον πιο εύστοχο τρόπο όλο το σημαντικό του νόημα, ποια θα ήταν αυτή;

Η. Καρελλάς: «Αγαπητοί μαμά και μπαμπά,

Τα κατάφερα. Είμαι τώρα στην άλλη μεριά του κόσμου. Δεν είναι και τόσο διαφορετικά. Κάτι λίγοι σου χαμογελάνε. Μερικοί στ’ αλήθεια. Δουλεύουμε σκληρά. Δεν είναι ο παράδεισος. Αλλά είμαστε ζωντανοί. Μακάρι να τα καταφέρετε κι εσείς. Σας περιμένουμε. Ναζ».

Συναπάντημα: Συμπληρώνοντας μία άκρως επιτυχημένη εικοσαετία στον χώρο με πρωτότυπες και ιδιαίτερες παραστάσεις στην… καλλιτεχνική «βαλίτσα» σας, ποιος είναι ο στόχος που βάζετε πριν ανέβει μία νέα παράσταση; Ποια είναι η πρόκληση για εσάς: Να κρατήσετε ικανοποιημένο το κοινό που σας ακολουθεί πιστά ή να σας γνωρίσει νέο κοινό;

Η. Καρελλάς: Εδώ και 20 χρόνια ξεκίνησα να ασχολούμαι επαγγελματικά με το θέατρο σκιών. Αργότερα, άρχισα να σκηνοθετώ παραστάσεις για παιδιά που συνδυάζουν επί σκηνής διαφορετικά μέσα δραματοποίησης. Ηθοποιοί, σκιές, κούκλες, μάσκες και ζωντανή μουσική συνέθεσαν παραστάσεις-πολυθεάματα που αγαπήθηκαν από μικρούς και μεγάλους θεατές. Παραστάσεις μου φιλοξενήθηκαν κατά καιρούς σε γνωστούς χώρους πολιτισμού, όπως το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών κ.α. Κάθε φορά που πρόκειται να ανεβάσω μια παράσταση, θέλω αρχικά να αρέσει και να «ιντριγκάρει» εμένα τον ίδιο. Ως τώρα υπάρχει ένα μεγάλο κοινό θεατών που με ακολουθεί. Και αυτό φυσικά μου δίνει δύναμη και έμπνευση για να συνεχίζω. Ίσως το σημαντικότερο όλων- ιδίως για τις παραστάσεις των παιδιών -είναι ο απόηχός τους. Δηλαδή, η συζήτηση που μπορεί να γίνει μετά την παράσταση στο σπίτι ή το σχολείο.

—————————————————————

Διαβάστε επίσης:

Kατασκευές με ζωγραφιές των παιδιών σας: http://www.sinapantima.gr/?p=8118

Διακόσμηση παιδικού πάρτι και βάφτισης: http://www.sinapantima.gr/?p=5266

Α.Χαρμαντάς: Συμβουλές για την ομαλή προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο: http://www.sinapantima.gr/?p=5905

 

 

 

 

1 POST COMMENT
Rate this article
5 (100%) 2 votes

Leave a Reply to Αρετή Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 Comments