/ Συναντήσεις / Η δασκάλα που δημιουργεί φορέματα με ζωγραφιές παιδιών από όλο τον κόσμο

Η δασκάλα που δημιουργεί φορέματα με ζωγραφιές παιδιών από όλο τον κόσμο

mara on September 11, 2018 - 22:53 in Συναντήσεις
5 (100%) 2 votes

Όσοι πιστεύουν πως οι νέες γενιές εκπαιδευτικών δεν έχουν μεράκι και όρεξη να αλλάξουν την εκπαιδευτική πραγματικότητα προς το καλύτερο, σίγουρα δεν γνωρίζουν άτομα σαν τη Haley Curfman.  Η νεαρή δασκάλα έγινε γνωστή, όταν μέσα σε μια μέρα χιλιάδες άτομα κοινοποίησαν την πρωτοβουλία της να δημοπρατήσει φόρεμά της ζωγραφισμένο από μαθητές της, ώστε να μαζέψει χρήματα για τις ανάγκες του σχολείου τους. Αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο OSU, (Oklahoma State University) το 2015 και έκτοτε είναι εκπαιδευτικός στο δημοτικό σχολείο Blackwell στην Oklahoma. Τρία χρόνια είναι λίγα για να κινητοποιήσει κάποιος την τοπική κοινωνία και να παρασύρει δασκάλους και γονείς σε μια σειρά πρωτότυπων δράσεων, όπως ζωγραφισμένα φορέματα, βιντεοκλίπ, ημερολόγια; Όχι για την Curfman, που παραχώρησε μία απολαυστική συνέντευξη στο Συναπάντημα.

Συναπάντημα: Πώς σου ήρθε η ιδέα της δημιουργίας ενός φορέματος με ζωγραφιές μαθητών; Πόσα έχεις φτιάξει;

Haley Curfman: Ψάχνοντας στο Pinterest μια μέρα για ιδέες, «έπεσα» πάνω σε κάποια αντικείμενα πάνω στα οποία είχαν ζωγραφίσει μαθητές όπως ρούχα, παπλώματα, ποδιές κτλ. Η ιδέα όμως υπήρχε δεκαετίες πριν. Μου έχουν στείλει μήνυμα δασκάλες από όλο τον κόσμο που μου λένε ότι το κάνουν αυτό από τη δεκαετία του ’50, του ’60 και του ’70 κτλ. Είναι ένα υπέροχο έργο και ένα ακόμα καλύτερο αναμνηστικό. Είναι ο τρίτος χρόνος που το κάνω. Έχω κάνει δύο ως τώρα και φέτος το μετέτρεψα σε παγκόσμιο έργο καλοσύνης. Στέλνω το φόρεμα σε δασκάλους σε διάφορα μέρη του κόσμου, ώστε μαθητές να ζωγραφίσουν το φόρεμά μου.

Συναπάντημα: Η φωτογραφία του πρώτου φορέματος που δημιούργησες «ταξίδεψε» μέσω διαδικτύου και σε έκανε διάσημη. Πέρα όμως από το «project- φόρεμα» που κάνεις κάθε χρόνο, έπεισες τους συναδέλφους σου να δημιουργήσετε ένα υπέροχο ημερολόγιο και μαζέψατε χρήματα για φιλανθρωπικό σκοπό. Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να βοηθήσει πολλούς σκοπούς. Μιλάς στους μαθητές σου για τα social media; Τι σε ρωτάνε τις περισσότερες φορές;

Haley Curfman.Το ημερολόγιο είναι απλώς φωτογραφίες μου στο γραφείο μου, παραποιώντας τη χαοτική ζωή ενός δασκάλου. Είχα τόσα πολλά άτομα να μου λένε ότι πρέπει να κάνω ένα ημερολόγιο, που το έκανα. Αυτός είναι ο δεύτερος χρόνος που κάνω ημερολόγιο. Το 100% των κερδών από το ημερολόγιο το δωρίζω στην εκπαίδευση: δωρεές καθηγητών, κάρτες δώρων για εκπαιδευτικούς, προμήθειες για μαθητές, βιβλία και προμήθειες για την τάξη.

Οι μαθητές μου είναι πολύ μικροί για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αν και γνωρίζουν τι είναι. Τους ενημερώνω ότι κοινοποιώ τα έργα μας για να τα βλέπουν και άλλοι και είναι πάντα χαρούμενοι και ενθουσιασμένοι που ό,τι κάνουμε μέχρι τώρα «ταξιδεύει». Έχω έναν χάρτη στην τάξη μας για να τους δείχνω πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν οι ιδέες μας και πώς μπορούμε να εξαπλώσουμε την καλοσύνη. Τα social media λειτουργούν τέλεια ως τώρα. Μου επιτρέπουν να μοιράζομαι ιδέες με ανθρώπους με τους οποίους ποτέ δεν θα μπορούσα να είχα καταφέρει να επικοινωνήσω αλλιώς. Μου επιτρέπει να συνεργάζομαι και να μαθαίνω και από άλλους.

Συναπάντημα: Ποιο είναι το πιο συγκινητικό πράγμα που έχεις ακούσει από μαθητή σου;

Haley Curfman: Όταν ήμουν φοιτήτρια και έκανα την πρακτική μου ως δασκάλα, είχα στην τάξη μου ένα κορίτσι που είχε χάσει τη μαμά του. Όλο τον καιρό μου μιλούσε ελάχιστα. Πραγματικά δεν ένιωθα ότι την πλησίαζα. Και τότε τη μέρα που έφυγα από το σχολείο, όλοι οι μαθητές μού έγραψαν αποχαιρετιστήρια μηνύματα. Το δικό της με έκανε να κλάψω. Είπε ότι ήμουν σαν μαμά για εκείνη, ότι ήμουν φτιαγμένη από χρυσό και ότι θα της έλειπα. Αυτό απλώς δείχνει πόσο τεράστιο ρόλο παίζουν οι δάσκαλοι στη ζωή ενός παιδιού, ακόμα κι όταν δεν το συνειδητοποιούν.

Συναπάντημα: Έχεις πει: «Αν είσαι δάσκαλος, στοιχηματίζω ότι θα βρεις ότι η ζωή μου μοιάζει πολύ με τη δική σου: γρήγορη, χαοτική, οργανωμένη, ανοργάνωτη και μερικές φορές λίγο γλοιώδης χωρίς προφανή λόγο». Ποιο είναι το πιο δύσκολο κομμάτι στο επάγγελμά σου;

Haley Curfman: Το δύσκολο είναι το να ξέρω ότι κάποιοι από τους μαθητές μου προέρχονται από σκληρά περιβάλλοντα ή μεγαλώνουν χωρίς οικογένεια. Τα ένστικτα σε κάνουν να θες να τα φροντίσεις όλα και μερικές φορές το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να τους δείξεις ότι τα αγαπάς και ότι νοιάζεσαι για αυτά αυτές τις οκτώ ώρες της μέρας και να προσεύχεσαι για αυτά τις υπόλοιπες.

Συναπάντημα: Υπάρχουν γονείς που βρίσκουν τις μεθόδους σου «περίεργες» ή όλοι στηρίζουν τις πρωτότυπες ιδέες σου;

Haley Curfman: Είμαι τυχερή που οι γονείς των μαθητών μου είναι εξαιρετικοί. Είναι όλοι πολύ υποστηρικτικοί και συμμετέχουν με ενθουσιασμό στην τάξη μου. Νιώθω ότι οι περισσότεροι δάσκαλοι του σχολείου μου κάνουν μια επιπλέον προσπάθεια να είναι δημιουργικοί και να τραβούν την προσοχή των μαθητών μας. Είναι αυτό που κάνουμε στη μικρή μας κοινωνία!

Συναπάντημα: Τι πιστεύεις ότι πρέπει να αλλάξει στο αμερικανικό εκπαιδευτικό σύστημα, ώστε να βοηθηθούν τα παιδιά να μαθαίνουν με έναν πιο δημιουργικό τρόπο;

Haley Curfman: Στο σύνολο αισθάνομαι ότι κάνουμε καλή δουλειά. Ωστόσο, η χρηματοδότηση είναι ένα μεγάλο ζήτημα. Όταν έχουμε έλλειψη χρηματοδότησης σε ένα σχολικό σύστημα, δεν είμαστε σε θέση να συνεχίσουμε. Αυτό διαφέρει σε κάθε Πολιτεία.

Συναπάντημα: Ποιο άτομο σε επηρέασε περισσότερο στη ζωή σου;

Haley Curfman: Κανένα συγκεκριμένα! Ήμουν ευλογημένη να έχω καταπληκτικούς δασκάλους στη ζωή μου, που είναι σπουδαία πρότυπα. Κι όπως εκείνοι λένε «γίνε ο δάσκαλος που πάντα ήθελες, όταν ήσουν παιδί».

Συναπάντημα: Τι από όσα θυμάσαι να σου λέει η μητέρα σου μεγαλώνοντας θα λες και στα δικά σου παιδιά;

Haley Curfman: Μην προσπαθείς να είσαι καλύτερος από κάποιον άλλον. Απλώς να είσαι ο καλύτερος εαυτός που μπορείς.

Συναπάντημα: Ποιο είναι το αγαπημένος σου μέρος για χαλάρωση;

Haley Curfman: Δεν έχω πολύ χρόνο να χαλαρώσω, αλλά ύστερα από μία κοπιαστική μέρα λατρεύω να κουλουριάζω στο κρεβάτι μου και να βλέπω Netflix.

Συναπάντημα: Ποια άλλα ενδιαφέροντα σχέδια ετοιμάζεις για το μέλλον;

Haley Curfman: Το μεγάλο project στο οποίο δουλεύω αυτή τη στιγμή είναι το παγκόσμιο έργο καλοσύνης. Κάνω πάλι το project- φόρεμα, αλλά φέτος το στέλνω σε όλο τον κόσμο να το διακοσμήσουν μαθητές. Είμαι πολύ ενθουσιασμένη για αυτό. Είχα δασκάλους που γράφτηκαν στα δικά μου μέσα κοινωνικής δικτύωσης www.facebook.com/haleycurfman και www.facebook.com/thewearyteacher και τώρα έχω μια λίστα με χαρτογράφηση. Το φόρεμα ταξίδεψε νωρίς αυτή την εβδομάδα στην Κόστα Ρίκα και θα πάει από τη μια δασκάλα στην άλλη σε διάφορα μέρη του κόσμου μέχρι να επιστρέψει σε μένα, κατά πάσα πιθανότητα σε σχεδόν έναν χρόνο.

————————————————————————–

Πηγή φωτογραφιών: Shannon Lorg, (μητέρα της Haley Curfman)


Διαβάστε επίσης: 

Η ζωή στον Άρη ένα βήμα πιο κοντά: http://www.sinapantima.gr/?p=10138

Φτιάχνουμε μαγνητάκια από τα βότσαλα που μαζεύουμε το καλοκαίρι: http://www.sinapantima.gr/?p=10111

St. Gilgen: Το γραφικό χωριό που πήρε το όνομά του από Έλληνα μοναχό: http://www.sinapantima.gr/?p=9898

 

 

 

Comments are disabled
Rate this article
5 (100%) 2 votes
1 Comments